Will Phil Heath Win 4:th Shadow? 50# Mr. Olympia 2014 katsaus


Hyvää iltaa!

Tauti alkaa olemaan pikkuhiljaa taisteltu ja antibiootit näköjään puree nyt lujaa. Mieli alkaa olemaan taas yhtä kirkas kuin iltainen kossupaukkuni nielun puhdistukseen. :)

Tänä viikonloppuna jälleen kerran, vuosi toisensa jälkeen, kaikki vannoutuneet kehonrakennusfanit laittavat herätyskellonsa aikaisin aamuyöllä soimaan ja avaavat tietokoneensa, kytkevät sen telkkariinsa ja syövät puuronsa MR.Olympia streamin parissa. Alkuun kaikista kovimmat fanit seuraavat innolla pari tuntia Lee Labrada Nutritionin nonstop-mainosta uusimmasta hykellyttävästä kreatiinituotteesta jota ei ole ennen nähnyt. Heikoimmilla leviää pää jo 5 minuutin sisään ja laittavat torkun soimaan tunnin päähän, heräämättä kuitenkaan siihen live streamiin. :D Sillon ottaa pannuun.

On kyseessä siis viideskymmenes (50.) Mr.Olympia ja erityisen mielenkiintoisen siitä tekee mm se, että vanhat konkarit (mm. semmoset, ketkä ovat jo 90-luvulla kilpailleet tässä kisassa) ovat näköjään parantaneet fysiikkaansa entisestään. Ukot hiihtelee jo viidennelläkymmenellä ja paketit sen kuin paranee. Näin esimerkiksi Dexter Jacksonilla.

Victor Martinez on saanut itsensä takaisin kärkeen ja toivottavasti nähdään sitä 2006-2008 ajan Viciä. Vähän epäilen , mutta toivon.
Kuva: And that's a wrap folks. Finishing off today's photoshoot with a #MostMuscular Shot. @bevsgym @musculardevelopment

[lisätty 19.9]Lisäksi Roelly Winklaar on mielenkiintoinen tapaus. Moottoripyöräonnettomuudessa keväällä ollut ja sieltä kuntoon taas pyrkinyt Beast saattaa säväyttää kansan.

Entäs sitten Arnold Classicin aikaisemmin tänä vuonna voittanut Saksan susi, itse big bad dennis wolf? Riittääkö rahkeet viemään sen kirkkaimman mitalin? Videoiden perusteella tämäkin herra on turvonnut kuin sieni sateella.

Monet vannoo Egyptin miehen, Big Ramyn nimeen.

Isohan se on kuin patsas, mutta jotenkin en usko tämän herran vievän top 3 paikkoja ihan vielä kuitenkaan.

”Uusia” ja mielenkiintosia nimiä Mr. Olympiassa on mun mielestä mm. John Delarosa ja ”vain lahjomalla voittanut kisoja” Steve Kuclo.

John Delarosa omaa paksua ja pyöreää lihaa yltäkyllin, mutta onko mies liian vaisu näiden muiden konkareiden seuraan?

Steve Kuclosta vissiin ollaan tekemässä uutta valkoihoista top proota Jay Cutlerin tilalle. Captain America oikein.
Mä diggaan Kuclosta, sillä on paljon hyvää matskua faneille ja fysiikkakin on ihan siisti. Arnold Classic Brasilissa tullut Olympia paikan lunastus oli monen mielestä vääryyttä ja Steve oli aivan liian nesteinen ja löysä. Lihatkin puuttui. No, ehkä siinä hieman vedettiin vähän kotiin päin eikä annettu ”ulkomaalaisten” viedä sitä kunniaa.

Mites sitten 212 sarja?

No tää on niin selvää peliä. Flexi on järkyttävän kovassa tikissä jälleen kerran ja röykyttää muita sata nolla. David Henry tulee olemaan kova vastustaja, sekä Eduardo Correa ja Jose Raymond.

Correa kyllä hienossa kunnossa

No mutta sitten viimeiseen. Kärkikaksikkoon yleisessä sarjassa.

Kuten viimekin vuonna. Phil ja Kaitsu. Niin se on tänäkin vuonna. Dennis Wolf,  Dexter Jackson, Shawn Rhoden ja Big Ramy härnää sen minkä pystyy näitä kahta.

Phil Heath tulee dominoimaan lavaa tänäkin vuonna ja mahdollisesti tekee all time recordsit olemalla Mr Olympia vähintäänkin puolen vuosikymmenen verran vielä. Kai Greenen ja Philin kilpailu on siistiä seurata, molemmat on niin itsevarmoja lavalla jotta se karisma oikein tarttuu katsomoon.

Oma Top 6 Mr Olympia 2014 listani on:
1. Phil Heath
2. Kai Greene
3. Dennis Wolf
4. Dexter Jackson
5. Shawn Rhoden
6. Big Ramy
7. (Roelly Winklaar)
(8. Victor Martinez)
(9. Branch Warren)
(10. Steve Kuclo)
(11. Johnnie Jackson)
(Lista muokattu Roellyn suhteen)

Peace!

Bodarin vaikeimpia aikoja.

Heipä hei kaikki karvaset ja vähemmän karvaiset otukset!

MItähän tässä sanois, no ehkä sitä, että viimeiset parisen viikkoa kohta ollaan oltu taudin kynsissä ja vieläkin tuntuu mylläävän. Ei ole päässyt treenaamaan ja vähän pistänyt mieltä matalaksi tämmöinen. Ei lääkkeet, lääkärit tai muut toimenpiteetkään auta asiaa.

Levollahan se lähtee… no ei muuten lähe… Paremmalta on olo tuntunut, kun käy salilla vähän edes venyttelemässä ja jotain randomjumppaa heilumassa. Parisen kertaa olen käynyt nyt salilla tekemässä tähän alkuviikkoon jotain satunnaista ja mitään negatiivistakaan siitä ei kyllä ole tullut. Motivaatioon vain vaikuttaa pahasti, sillä juuri nyt en olisi halunnut tulla kyllä kipeäksi. Näin ”pitkät” sairastelemisjaksot on pahempia kuin monet arjen vastoinkäymiset. Tämä laji on kuitenkin niin 24/7/365 mukanani niin kaiken ottaa tosi raskaasti jos jotain käy.

Noh, se siitä itkuvirrestä. Ihmisiä makaa sairaalassa kuukausia, vuosia, tai ovat ilman raajoja ja eivät valita. Ois ehkä peiliin katsomisen paikka.

Kerrotaas vähän jotain mukavempaa asiata!

Kuten monet varmasti tietävät, niin Supermass Nutrition lanseerataan Fitness Expossa Lahdessa 11-12.10.2014 ja olen ylpeänä mukana tässä tapahtumassa.

Pitkään Marko pihtasi minulta noita tuotetietoja, mutta ai että nyt alkaa uusi aikakausi mm. offikauden treeneihin ja syömisiin.
Eniten olen odottanut jotain fiksua, helppoa ja ravintorikasta ateriankorvikejuomaa. Ei ole vielä tullut vastaan, mutta NYT ON! Saas nähdä miltä tuote maistuu ja kuinka kroppa reagoi tähän. Ei tarvitse enää tehdä kaurahiutale + HydroIso sheikkejä kun kaikki on valmiina yhdessä paketissa.

 24 g huippulaadukasta proteiinia per annos
- hitaita hiilihydraatteja täsjyväkaurajauhosta
- hyviä rasvoja pellevansiemenistä ja kookosöljystä
- runsaasti kuituja; kauran beetaglukaania ja psylliumia
- monipuolinen hedelmä-vihannessekoitus
- 19 lisättyä vitamiinia, mineraalia ja kivennäisainetta
- probioottiset
bakteerikannat

Tarkemmat tiedot tästä tuotteesta löydät Supermass nutritionin facebook sivuilta, käykäähän tykkäämässä: https://www.facebook.com/335031026670446/photos/a.335092053331010.1073741828.335031026670446/336808913159324/?type=1&theater

Muita tuotteita on mm.

ja

Kyllä kelpaa… huhhuh.  Nämä kaikki tuotteet tulette saamaan www.manninen.infosta ja nopeimmat käy syömässä Expossa jauhot paikan päällä. :)

Tafferilta sain testiin uudet Versa Grippsien kaltaiset kumigripperit sekä ”salihanskat”.  Harmittavasti en ole vielä päässy testaamaan näitä käytännössä hirveämmin sairastelujen takia. Mitä päällisin puolin sanoisin tuotteista niin etenkin nuo 

Vetoremmit ovat perhanan jämäkät, one size fit all (ihan sama onko sinulla 13 vai 30cm ranne) ja pitävät tiukasti kiinni sekä ovat kestävän oloset. Vaikuttaisivat paremmilta kuin alkuperäiset Versat.
Kerron paremmat arvostelut kunhan pääsen tositoimiin noiden kanssa. Sanon rehellisen mielipiteeni tuotteista, eikä kyseessä ole mitään mainoskikkaa tai yhteistyökumppaneiden sopimia velvoitteita (kuten ei yleensäkkään kirjoittamissani asioissani).  Annan julkisesti yhtenä koekaniinina testiarvion.

Sitten näistä jännistä ”pitohanskoista” vielä lyhyesti tähän päivitykseen. Kokeilin näitä hieman tehdessäni kevyttä selkätreeniä sekä rintatreeniä.  Minulla ongelmaksi selkää tehdessä tuli se, että kämmeneni hikosivat sen verran että itse hanska meinasi livetä kädestäni pois ja oli vähän oudon oloinen. Ehkä johtunee siitä, etten oikein hoksannut näiden kanssa treenaamista, mutta testaillaan vielä paremmin myöhemmin. Penkkipunnerruksessa ja kaikissa punnertavissa liikkeissä nämä olivat loistavat. Ei tarvitse mankkua laitella, kun kumi pistää kitkaa tangon ja käden väliin maittavasti ja varsin oiva vaihtoehto siihen.

Nyt koitan ryhdistäytyä ja saada itseni taas kuntoon, treenien pariin ja antaa teille parempaa matskua pysyvästi jatkossa. :)

Laitetaan tähän loppuun vielä viimeisimmän treenin pätkä ennen kuin sairastuin. Parhaimpia olkapäätreenejä, ja heti sairaaks. On tää ihme touhua kun jokakerta kun pääsee vauhtiin niin tullaan kovasti alas. :D

Tsemppiä kaikille!

 

Treenejä kehiin!

Jaaha, hiljaiseloa tulikin pari viikkoa ja enempää en aijokaan tähän lässytellä kun selittelyille ei ole sijaa. ;)

Ei vaan. Elopainon noustessa huomaa heti sen että väsyttää.. väsyttää ja väsyttää. Treenit kulkee täysillä, mutta muuhun ei ole kiinnostusta oikein ja energiat jää vähille. No. Nyt mä alan pikkuhiljaa ymmärtämään sen, mistä mm. tuo paljon mainittu Savolaisen Marko on puhunut. Jos haluaa menestyä tässä niin pitää antaa sille kaikki energia ja panostus ja LEVÄTÄ paljon.

Päivittäin menee 1-2 tunnin päikkärit perus 10 tuntisten yöunien lisäksi. :D Sarjoja on tullut myös paljon kateltua ja sohvan pohjalla meneekin pitkä tovi aina. Sons of anarchyä alotettiin maratoonina kattomaan alusta.  Seiska ja viimeinen kausi tuleekin tasan viikon päästä. Ei malta odottaa millään!!! Paras sarja ikinä.

Paino on käynyt jopa siinä 95 kilon nurkalla aamusella parhaillaan. Olishan se hienoa jos saisi kisapainon ensi vuoden syksyyn sinne 75 kg nurkille tungettua. Se tarkottaisi vähintään 7 kiloa lihasta 2 vuodessa. No… painolla ei sen väliä, kunhan saadaan varteenotettava runko sinne kisoihin.


Lisäravinnerintamalta taas uutisia.

Kuten moni tietääkin, Ouluun valmistui Jurvansuun toimesta uusi liikunta/hyvinvointikeskus lukuisine palveluineen ja nyt osakseen sen kunniaksi on mahdollista osallistua Fitchallenge kilpailuun. Ohjeet löydät täältä! http://www.manninen.info/info/fitchallenge-2/53/

Mannisen lisäravinnevalikoima sen kuin lisääntyy samalla entisestään ja nyt sieltä on mahdollista tilata kokeiluun ja kannustukseen suosikkiurheilijoidensa omia ravinnemerkkejä ja muuta mukavaa.

Mm. Arnoldin, Jay Cutlerin, Rich Gasparin, MuscleMeds (Kai Greene) lisäravinnesarjan tuotteita löytyy hyllyt pulloillaan.  Itse otin kokeiluun Gasparin boosteria.

Käykäähän selailemassa uutuuksia ja ottakaa testiin!
http://www.manninen.info/

Se niistä!!
Treeneistä kasasin videon ja lähinnä parhaat palat päältä. Kokkeilin prässiäkin puolellatonnilla ja onhan se ihan liikaa rautaa, mutta välillä pitää uhmata ihteään vaikka sitten pienillä nylkytyksillä. Pystypunnerrusta smithissä 130kg ja vapaalla tangolla 110kg asti, SJMV 160kg ja sitten hieman erikoisempaa selkätreeniä. Ylätaljaa kapealla myötäotteella, Panattan maastavetokoneessa kulmasoutua tangon avulla (parhaimpia selkäliikkeitä ikinä!!), alataljasoutua alaviistosta. Tsek it aut!!

Ruokailuihin muutosta. Yleisen vireystilan parantamista pienin keinoin!

Hellou!

Päivityksen aika.

Täytyy vähän kirjoitella nyt fiiliksistä ja pienistä asioista jotka muuttaa treenitehoja huomattavasti ja yleistä hyvinvointiakin.

Mulla on koko ajan näin ”isolla elopainolla” raskas olo, väsyttää hiivatisti ja mä nukunkin 10-12 tunnin unia helposti nyt. Siihen päikkärit kanssa päivällä 15min tai 2 tuntia.. riippuu miten innokkaasti vetäsen torkun sammuksiin kun herään pöhnässä. :D Verenpaineet mulla on käytännössä ihan samanlaiset painanpa +90kg vai -70kg, sama hemppareiden kanssa.

Kovat treenitkin kyllä syö osansa ja se pistää väsyttelemään.

Tähän nyt kokeilinkin uudenlaista tyyliä syödä, juoda ja elää ettei olo ole koko ajan pöhnänen.  Mitään ei käytännössä ole otettu pois ruokailuista, mutta ruoka-ajankohtia vähän muuttelin.

Aamupalalla mä tarvihen hiilareita että käynnistyn yhtään päivään, en tarvitse kahvia kuten monet muut, joten siellä mulla on 120grammaa kaurahiutaleita tai 60g KH ja 60g ohrahiutaleita.

Ennen treeniä juon Osmopure + HydroISO setin, Manian boosteriks ja siihen 1rkl karkeata merisuolaa. Lisäksi tässä on ollut käytössä nyt muutamat hifistelyravinteet kuten PureATP:ta napsin sen kapselin ennen reeniä, sekä 3 kapselia uutta Muscletor lisäravinnetta jolla olisi vaikutusta lihaskasvun paranemiseen. Gakickia otan jalkareeniä ennen 6 kapselia.

Treenin aikana Osmopure + EAA+ drinksun.

Reenin jälkeen vähensin hieman hiilareita, ja juon nyt entisen 120gramman tilaan 50-80g Osmoa ja 40-50g HydroISOA,  Lisäksi 10g kreatiinia ja 10g glutamiinia.

Reenin jälkeinen ateria onkin sitten viimeinen hiilariateria, joka koostuu yleensä naudasta ja jasminriisistä/ makaroonista. Kasviksia otan messiin.

Loppuillasta otan 250g maitorahkaa, 15g BCAA persikkaa ja 100g mustikoita. Omega3 kapseleita sinne tänne.

Tällä on ollut jo suuri vaikutus yleiseen vireystilaan, jotta otan vähän hiilareita pois palkkarista, sekä iltaruuilta. Ei vaikuta mitenkään negatiivisesti painoon vaan päinvastoin on tuntunut että vähän tästä läskistä nestepossusta on hieman ylimääräistä pöhöä lähteny veke etenkin käsistä, selästä ja jaloista.

Ja se tärkein. Mä oon juonut tiettyjen noudatuksien mukaan vettä noin 3 litraa (SISÄLTÄEN REENIJUOMAT) päivässä, mutta nyt koittanut litkiä vähän enemmän ja joka aterian yhteydessä yritän jopa litran juoda. Lisäksi otan drinkkien ohessa myös vettä lisänä. Tää on ollut hyvä asia mm. lihasten paineisuuteen ja muutenkin kaikkeen. Olo on niin paljon parempi. Lisäravinteita kuitenkin on niin paljon käytössä, että pienet vesimäärät ei ole sujut tämän kropan kanssa joten jatkossa juodaan enemmän ja otetaan myös mineraalejakin enemmän.

Tämmöisiä juttuja tälle kertaa. Alla treenivideota ja Mannisen puolella paremmat infot treeneistä. Mm. takareisiongelmaisille muutama hyvä vinkki joten tsekitauttt!

Tarinatuokio

Töttöröö!

Treenit luistaneet hyvään malliin. Askeleita harppauksittain kohti isompaa Pekkaa. :)

Vähän kertoilen edesmenneen viikon treeneistä:

Ojentajille potkua kapealla penkillä. Tässäkin nyt kokeilin vähän raskaampia romuja ja hyvältä se tuntui. Olen nyt koittanut tehdä joka toisen treenin pumppailemalla ja joka toisen vähän raskaammin. Tuntuu toimivan.

Etureisitreeni kulki loistavasti ja siinä alkuun vähän kokeilin voimabodailua ja hermotella lihaksia isommilla painoilla. Kyykkyä kokeilin 180 kilolla pikkusarjan. Ensimmäinen toisto meni todella mallikkaasti, mutta jotenkin herpaannuin toisella toistolla ja taktinen alasjääminenhän siitä tuli ja varmistaja jeesasi ylös. Otin sitten kuitenkin vielä yhden ykkösen siihen. Jos ois voimaa, niin ois voimaa. :D

Hackin jälkeen kävin ensimämist äkertaa varmaan 4 vuoteen oksentamassa, kun veti niin karseet hapot noinkin lyhyt sarja aikaan.

Videolta näkyykin lähinnä kaikki kohokohdat reeneistä


Loppuviikosta sitten pidettiinkin pienet juhlat tuon kihlautumisen ansiosta ja oli mukavia ihmisiä käymässä! Kakkuakin tuli syötyä jonkun verran ja olihan se törkeän hyvää. Kiitokset Satulle kakusta!

Vaikka tämä blogi kertookin lähinnä elämästäni reenauksen ja kehonrakennuksen parissa ja varmaan moni luuleekin ettei mulla ole muuta elämässä, mutta olette väärässä ja aina pitää olla aikaa omille rakkailleen ja muulle elämälle. Kiitos Maarit kun jaksat kahella tämmöstä jiäräpiätä. :) <3
1

Eikähän tämmöisestä neidistä voi kuin tykätä!

 

Aamupäivä mentiinkin hieronnan parissa ja illasta takareisipohjejumppaa! Videota sieltäkin tulee.